نخستین مرحله از بخش رقابتی جشنواره قرآنی مدها متان حضوری برگزار شد 

نخستین مرحله از بخش رقابتی جشنواره قرآنی مدها متان حضوری برگزار شد 

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹
یونس میجانی گفت: نخستین مرحله از بخش رقابتی جشنواره قرآنی مدها متان به صورت حضوری و در رشته های تلاوت نور و صحت قرائت نماز برگزار شد.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری بخش رقابتی جشنواره قرآنی مدها متان، خبر داد و گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی، شیوه برگزاری این جشنواره متفاوت تر از سال های گذشته است و طبق شیوه نامه ابلاغی نخستین مرحله از بخش رقابتی این جشنواره توسط کانون های مساجد برگزار می شود.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: در همین راستا نخستین مرحله از بخش رقابتی این جشنواره در رشته های تلاوت نور و صحت قرائت نماز برگزار شد.



وی با اشاره به این که ثبت نام علاقمندان از ۲۵ مهر آغاز شده و تا ۷ آبان ادامه دارد، بیان کرد: به طور کلی تعداد ۴۱ نفر از بانوان فعال قرآنی برای شرکت در جشنواره ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۶ نفر در این ۲ رشته به صورت حضوری به رقابت پرداختند.



میجانی ابراز کرد: مابقی افراد ثبت نامی به صورت مجازی در این مسابقه ها شرکت کرده و در همین راستا ویدئویی از اجراهای خود را در سامانه بچه های مسجد بارگزاری می کنند.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت ادامه داد: این مسابقه ها در مسجد امام علی (ع) با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شده و داوری این بخش از جشنواره را ۲ نفر از بانوان مربی قرآن بر عهده داشتند.



وی ابراز کرد: تاکنون ۲۵ نفر از آقایان نیز برای حضور در بخش رقابتی جشنواره قرآنی مدها متان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۵ نفر به صورت حضوری به رقابت پرداختند و مابقی نیز به صورت مجازی شرکت می کنند.



میجانی اظهار کرد: گروه های سنی شرکت کنند بین ۹ تا ۱۴ سال هستند و آقایان علاوه بر شرکت در رشته های تلاوت نور و قرائت صحت نماز در رشته های اذان و مکبری به رقابت پرداختند البته برای رشته مکبری کودکان زیر ۹ سال نیز مجاز به شرکت هستند.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت عنوان کرد: طبق شیوه نامه برگزاری بخش رقابتی جشنواره قرآنی مدها متان، ما در هنگام برگزاری این مسابقه ها ویدئویی تهیه کرده ایم که این ویدئو برای ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ارسال می شود و داروی نهایی بر عهده این ستاد است و در نهایت برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه می یابند.



وی در خاتمه یادآور شد: بخش رقابتی این جشنواره تا پایان دی سال جاری ادامه دارد و علاقمندان می توانند به صورت مجازی شرکت کنند.

پایان پیام/ 586